1
دکتری برنامهریزی درسی، (نویسنده مسئول). دبیر آموزش و پرورش. سبزوار
2
دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی پردیس خوارزمی تهران
چکیده
تحقیق حاضر به منظور بررسی رابطه میان هوش هیجانی و خودمتمایزسازی با کیفیت زندگی زناشویی دبیران دبیرستانهای متوسطه شهرستان سبزوار در سال تحصیلی 1400 ـ 1401 انجام شده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بوده و بدین منظور 150 دبیر زن و 150 دبیر مرد به عنوان نمونه و با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شده است. برای اندازهگیری خودمتمایزسازی، از پرسشنامه اسکورون و فریدلندر و برای کیفیت زندگی زناشویی، از پرسشنامه پری و پرسشنامه هوش هیجانی بار ـ آن استفاده شده است. روایی هر سه پرسشنامه به تأیید متخصصان رسیده و برای سنجش پایایی ابزارها از آلفای کرونباخ استفاده شده است که به ترتیب 87/0، 84/0، 92/0 به دست آمد. برای تحلیل دادهها از آزمونهای همبستگی استفاده شده است. بر اساس نتایج به دست آمده، میان خود متمایزسازی و هوش هیجانی با کیفیت زندگی زناشویی دبیران، ارتباط معنادار مثبت و قوی وجود دارد.
حمیدی نصرآباد, اکرم, & حمیدی نصرآباد, اعظم. (1400). بررسی رابطه هوش هیجانی و خودمتمایزسازی با کیفیت زندگی زناشویی دبیران. مطالعات تربیتی و روانشناختی خانواده, 2(4), 81-94.
MLA
اکرم حمیدی نصرآباد; اعظم حمیدی نصرآباد. "بررسی رابطه هوش هیجانی و خودمتمایزسازی با کیفیت زندگی زناشویی دبیران". مطالعات تربیتی و روانشناختی خانواده, 2, 4, 1400, 81-94.
HARVARD
حمیدی نصرآباد, اکرم, حمیدی نصرآباد, اعظم. (1400). 'بررسی رابطه هوش هیجانی و خودمتمایزسازی با کیفیت زندگی زناشویی دبیران', مطالعات تربیتی و روانشناختی خانواده, 2(4), pp. 81-94.
VANCOUVER
حمیدی نصرآباد, اکرم, حمیدی نصرآباد, اعظم. بررسی رابطه هوش هیجانی و خودمتمایزسازی با کیفیت زندگی زناشویی دبیران. مطالعات تربیتی و روانشناختی خانواده, 1400; 2(4): 81-94.