2
دانشجوی کارشناسی مشاوره دانشگاه الزهرا(س). تهران.
چکیده
چکیده
آثار روانشناختی رسانه بر خانواده، از ابعاد مختلفی قابل بررسی است. هدف پژوهش پیشرو، بررسی نقش رسانه در ایجاد و تقویت کاملگرایی در مسائل مربوط به خانواده است. برای دستیابی به این هدف، در این پژوهش از روش تحلیل محتوا استفاده شده و ضمن تعریف مضامین مرتبط با رسانه، خانواده و کاملگرایی به بررسی تطبیقی این مفاهیم با یکدیگر پرداخته شده است. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که رسانه، نقش مهمی در ایجاد و تقویت کاملگرایی در مسائل مربوط به خانواده دارد. تأثیرات این امر را میتوان در بخشهای «تربیت فرزند»، «سبک زندگی» و «ازدواج و زندگی زناشویی» مشاهده کرد. از نظر نگارندگان و با توجه به توسعه روزافزون رسانه، نمیتوان با حذف به مقابله با پیامدهای منفی رسانه پرداخت؛ بلکه راهکارهایی همچون افزایش سواد رسانه در جامعه و آموزش تفکر نقاد، میتواند به پیشگیری از آسیبهایی همچون کاملگرایی منفی در خانواده کمک کند.
همدانی, محمدعلی, & آقایی, مریم. (1401). نقش رسانه در ایجاد و تقویت کاملگرایی در مسائل مربوط به خانواده. مطالعات تربیتی و روانشناختی خانواده, 3(6), 33-53.
MLA
محمدعلی همدانی; مریم آقایی. "نقش رسانه در ایجاد و تقویت کاملگرایی در مسائل مربوط به خانواده". مطالعات تربیتی و روانشناختی خانواده, 3, 6, 1401, 33-53.
HARVARD
همدانی, محمدعلی, آقایی, مریم. (1401). 'نقش رسانه در ایجاد و تقویت کاملگرایی در مسائل مربوط به خانواده', مطالعات تربیتی و روانشناختی خانواده, 3(6), pp. 33-53.
VANCOUVER
همدانی, محمدعلی, آقایی, مریم. نقش رسانه در ایجاد و تقویت کاملگرایی در مسائل مربوط به خانواده. مطالعات تربیتی و روانشناختی خانواده, 1401; 3(6): 33-53.